התקן נובה טי:
אם את לא רוצה הורמונים בכלל

התקן נובה טי הוא התקן ללא הורמונים הבטוח לשימוש לנשים בכל הגילאים וגם בהנקה, ויכול למנוע הריון עד 12 שנים לאחר ההתקנה

נשים שסובלות מתופעות לוואי של הורמונים, או שאינן יכולות ליטול הורמונים מכל סיבה שהיא, תמצאנה פתרון מצוין בהתקנים תוך רחמיים ללא הורמונים.

אם גם את מתעניינת בהתקן בלי הורמונים בכלל, Nova T עשוי להיות בדיוק מה שאת מחפשת  – התקן נחושת חדיש שאינו הורמונלי, היכול למנוע הריון עד 5 שנים לאחר ההתקנה.

Nova T עובד באמצעות מרכיב פעיל אחד פשוט – נחושת. זהו התקן בצורת T העשוי מפלסטיק רך וגמיש, עטוף בשכבה דקה של נחושת סביב הזרועות והגבעול. ברגע שהוא מותקן במקומו, כבר לא תרגישי אותו כלל.

כיצד התקן נחושת פועל?

התקן תוך רחמי לא הורמונלי משתמש בנחושת למניעת הריון. יוני הנחושת מונעים מהזרע להגיע לביצית, וכן מונעים השתרשות של ביצית מופרית. זו הסיבה גם שהתקן נחושת יכול לשמש גם כאמצעי מניעה לשעת חירום – דרך למנוע הריון לאחר יחסי מין לא מוגנים. אם מכניסים את ההתקן בתוך 120 שעות (5 ימים) לאחר קיום יחסי מין לא מוגנים, נהנים מהגנה בשיעור יעילות של 99.9%. תוכלי להשאיר את ההתקן בפנים ככל שתרצי, עד 5 שנים.

תהליך ההתקנה של Nova T

ניתן להכניס את ההתקן בכל זמן במהלך החודש, כל עוד ידוע שהאישה אינה בהריון. התקנתו אורכת 15-20 דקות. לאחר חיטוי צוואר הרחם, הרופא ימדוד את עומקו ואת מיקומו של הרחם ויכניס את ההתקן. כשההתקן במקומו, יקצר הרופא את חוטי המשיכה של ההתקן, הנותרים בנרתיק וישמשו בעתיד על מנת להוציא את ההתקן.

חלק מהנשים מרגישות כאב ואי נוחות קלה, הנמשכת שניות ספורות, בזמן הכנסת ההתקן, וניתן לקחת משככי כאבים לקראת ביצוע ההתקנה. כשישה חודשים לאחר התקנת ההתקן תתקיים ביקורת, בבמסגרתה יבדוק הרופא כי ההתקן במקומו.

ניתן להוציא את ההתקן בכל שלב, ולאחר הוצאתו הפוריות חוזרת לסדרה באופן מיידי.

הסרת Nova T

כדי להסיר את ההתקן הרופא משתמש במלקחיים, באמצעותם הוא תופס את חוטי ההתקן ומושך בעדינות. זרועות ההתקן יתקפלו כלפי מעלה כאשר הוא ייסוג מהרחם.

דימום קל והתכווצויות שכיחות במהלך ההסרה.

יתרונות התקן תוך רחמי ללא הורמונים

אחד היתרונות הגדולים של התקנים כמו Nova T הוא שהם מחזיקים מעמד שנים – אבל אינם קבועים. זאת אומרת, אם תחליטי שאת רוצה להיכנס להריון, הפוריות שלך תחזור לסדרה מייד לאחר הסרת ההתקן. וכיוון ש-Nova T נטול הורמונים, הוא לא ימנע את המחזור החודשי הטבעי שלך, או יעצור את הביוץ שלך מדי חודש.

יתרון נוסף של Nova T הוא העובדה כי הוא בטוח לשימוש בקרב נשים בכל הגילאים, כולל נערות, וכולל בהנקה. כיוון שהוא נטול הורמונים לחלוטין, הוא אינו נושא בסיכון לתופעות לוואי כגון קרישי דם, הקשורות להתקנים הורמונליים.

וכמובן, היתרון הגדול ביותר שיש להתקן להציע – ראש שקט. מרגע שההתקן נמצא במקום, את לא צריכה לחשוב יותר על אמצעי מניעה. את יכולה להיות שקטה ורגועה, עד שתחליטי שהגיע הזמן להסיר את ההתקן, או שהגיע הזמן להחליף אותו.

מתי אסור להשתמש ב-Nova T?

  • כאשר יש הפרעות ברחם, כגון שרירנים גדולים
  • כאשר יש זיהום באגן, כגון מחלה דלקתית
  • כאשר יש סרטן רחם או צוואר הרחם
  • כאשר יש דימום נרתיקי בלתי מוסבר
  • במקרה של אלרגיה לנחושת

חסרונות התקן לא הורמונלי

ראשית יש לזכור, כי על אף שהתקן תוך רחמי הוא אחת הדרכים היעילות והנוחות ביותר למנוע הריון, הוא אינו מגן עליך מפני מחלות מין וזיהומים המועברים במגע מיני. בנוסף, התקן נחושת עשוי להכביד את המחזור ולגרום להתכווצויות, במיוחד ב3-6 חודשים הראשונים. עם זאת, עבור רוב הנשים, מדובר בתופעה שמשתפרת ברגע שהגוף מתרגל להתקן.

הידעת?

Nova T אושר על ידי ה-FDA לפני יותר מ-30 שנה.

המחבר הינו ד״ר גיא גוטמן, רופא בכיר במרכז בריאות האישה של קופת חולים כללית, מומחה בגינקולוגיה ורפואת צוואר הרחם, בעל 20 שנות ניסיון מוצלח בפריון, מיילדות וגינקולוגיה.