התקן קיילינה:
אם את רוצה מינון הורמונלי נמוך

קיילינה היא התקן תוך רחמי מבוסס הורומנים, המותאם במיוחד לנשים וצעירות שלא ילדו, ומספק הגנה עד חמש שנים

מחפשת התקן תוך רחמי עם מינון הורמונים נמוך? קיילינה הוא התקן תוך רחמי המיועד במיוחד לנשים וצעירות שלא ילדו מעולם, או לנשים שעברו לידה קיסרית בלבד. הוא מהווה אלטרנטיבה טובה לכל מי שלא יכולה להשתמש באמצעי מניעה מבוססי אסטרוגן, ומתאים גם לנשים מיניקות.

כיצד התקן קיילינה עובד?

קיילינה מסייע במניעת הריון בכך שהוא מפריע לתנועת הזרע, ומקשה עליו להפרות ביצית. בקיילינה יש גם פרוגסטרון, הורמון הגורם לעיבוי ריר צוואר הרחם, לדילול רירית הרחם ולהורדת יכולת השרידות של הזרע. חשוב לדעת, כי אפקט ההורמון הוא מקומי בחלל הרחם, והמינון הוא מזערי.

הסרת קיילינה

ניתן להסיר את קיילינה בכל עת לפני תום תקופת חמש השנים. בתום התקופה יש להסיר את ההתקן, ובמידה ותרצי – ניתן להחדיר התקן חדש כבר באותו ביקור.

יתרונות קיילינה

כמו בכל התקן תוך רחמי, גם קיילינה מספקת פתרון לטווח ארוך ומניעת הריון עד חמש שנים. אין כל טרחה, ואין צורך לזכור לבצע כל פעולה. לאחר ההתקנה, את לא צריכה לעשות שום דבר.

בנוסף, הקיילינה קטן בגודלו לעומת התקנים אחרים, וכך גם צינור ההתקנה שלו.

לעומת התקנים הורמונליים אחרים, יתרונו הגדול של קיילינה הוא במינון ההורמונים הנמוך שלו. קיילינה מכיל 19.5 מיליגרם (מ"ג) של לבונורגסטרל, והוא משחרר 17.5 מיקרוגרם (mcg) של הורמון זה ליום. לאחר שנה, שיעור זה יורד באיטיות ל-9.8 מק"ג ביום, ולאחר מכן ל-7.4 מק"ג ליום.

ניתן להסיר את קילינה בכל עת, וההשפעה שלו הפיכה לחלוטין. מהרגע שהסרת את קיילינה, הפוריות שלך חוזרת במהירות ואת יכולה להיכנס להריון.

מתי אין להתקין קיילינה?

  • אם את בהריון או שיש חשד להריון
  • אם יש שינויים בצורת הרחם, כגון שרירנים
  • יש או היה סרטן שד או סרטן אחר רגיש לפרוגסטין
  • מחלת כבד, כולל גידולים
  • דלקת צוואר הרחם או דלקת נרתיק חריפה שאינה מטופלת
  • אנדומטריטיס לאחר לידה או הפלה
  • דימום בלתי מוסבר
  • מחלת אגן דלקתית חריפה (PID) או היסטוריה של PID
  • מצבים המגבירים את הרגישות לזיהום באגן; או רגישות יתר לכל מרכיב של Kyleena.

חסרונות התקן לא הורמונלי

ראשית יש לזכור, כי על אף שהתקן תוך רחמי הוא אחת הדרכים היעילות והנוחות ביותר למנוע הריון, הוא אינו מגן עליך מפני מחלות מין וזיהומים המועברים במגע מיני. בנוסף, התקן נחושת עשוי להכביד את המחזור ולגרום להתכווצויות, במיוחד ב3-6 חודשים הראשונים. עם זאת, עבור רוב הנשים, מדובר בתופעה שמשתפרת ברגע שהגוף מתרגל להתקן.

הידעת?

רוב הנשים המשתמשות בקיילינה מדווחות על מחזורים קלים יותר, ואצל חלק מהנשים המחזור פסק לחלוטין לאחר שנה מההתקנה.

המחבר הינו ד״ר גיא גוטמן, רופא בכיר במרכז בריאות האישה של קופת חולים כללית, מומחה בגינקולוגיה ורפואת צוואר הרחם, בעל 20 שנות ניסיון מוצלח בפריון, מיילדות וגינקולוגיה.